نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بیایید با آن روبرو شویم، همه ما در یک زمان با نتایج چاپ با کیفیت پایین مواجه شده ایم. در حالی که برخی از مشکلات چاپ ممکن است جدی باشند، اغلب، پرینتر با یک نقص جزئی مواجه است که می تواند به راحتی توسط هر کارمندی برطرف شود. یک مثال رایج زمانی است که پرینتر شما دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که شما از آن خواسته اید، اما کیفیت چاپ پایین است. سعی کنید این راه حل های ساده را دنبال کنید تا مشکل را برطرف کنید و نتایج چاپ بهتر و با کیفیت را دریافت کنید:

کارتریج یا سر پرینتر را تراز کنید

ناهماهنگی کارتریج های شما ممکن است در طول زمان رخ دهد. تراز را می توان در اکثر پرینترها با استفاده از یک سیستم خودکار تنظیم کرد که می توانید از طریق صفحه کنترل پرینتر به آن دسترسی داشته باشید.

هر پرینتر فرآیند متفاوتی خواهد داشت، به عنوان مثال، این سیستم خودکار از طریق “Setup” در اکثر دستگاه های HP قابل دسترسی است. راهنمای کاربر خود را بررسی کنید یا دستورالعمل های خاص دستگاه خود را به صورت آنلاین جستجو کنید.

سرعت چاپ را تنظیم کنید

اگر جوهر خون شده یا صفحه تاب برداشته است، پرینتر شما ممکن است مشکل اشباع بیش از حد جوهر داشته باشد. این را می توان با افزایش سرعت چاپ حل کرد. از طرف دیگر، اگر صفحات محو به نظر می رسند، می توانید با کاهش سرعت چاپ یا افزایش تنظیمات کیفیت، اشباع جوهر را افزایش دهید. تنظیم سرعت چاپ و تنظیمات کیفیت را می توان در کادر گفتگوی ویژگی های پیشرفته در رایانه شما انجام داد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل احتمالی اتصال پرینتر کنون اما چاپ نشدن چیست؟

چاپ از فایل های با وضوح بالا

اگر تصویر، لوگو یا سندی با کیفیت بالا چاپ می کنید، از فایل با بالاترین وضوح موجود چاپ کنید. اغلب، فایل‌ها با وضوح پایین ذخیره می‌شوند تا اندازه فایل را کاهش دهند، اما باعث کیفیت چاپ پایین می‌شوند زیرا «نقاط» تشکیل‌دهنده تصویر بسیار از هم دور می‌شوند. علاوه بر این، اگر می‌خواهید به این نتایج برسید، پرینتر شما باید به گونه‌ای پیکربندی شود که با وضوح بالاتر چاپ کند. اگر احساس نمی کنید پرینتر شما برای چاپ با وضوح بالا تنظیم شده است، برای پیکربندی مناسب با ارائه دهنده چاپ خود تماس بگیرید.

پرینتر، هدها و کارتریج ها را تمیز کنید

هدها، نازل‌ها و سایر اجزای پرینتر ممکن است کثیف یا مسدود شوند، که منجر به مشکلاتی در کیفیت، مانند خطوط سفید در صفحه شما می‌شود. پرینتر شما ممکن است یک ویژگی تمیز کردن هد را از طریق نرم افزار دستگاه شما که در رایانه شما قرار دارد یا از صفحه کنترل روی خود پرینتر در دسترس باشد. هنگام تمیز کردن اجزای پرینتر خود حتما از تکنیک های تمیز کردن مناسب استفاده کنید زیرا فرآیندهای تمیز کردن نامناسب یا مواد می توانند به راحتی به پرینتر شما آسیب برسانند. لطفا راهنمای کاربر خود را برای دستورالعمل های کامل ببینید.

تونر را با دقت کنترل کنید

کارتریج های تونر به راحتی آسیب می بینند. دستورالعمل های مربوط به دست زدن توسط سازنده را دنبال کنید و همیشه آنها را روی یک سطح صاف نگهداری کنید. آنها باید با احتیاط از بسته بندی خارج شوند و تا حد امکان کمتر مورد استفاده قرار گیرند.

این مطلب را از دست ندهید   پاک کردن پیام خطای در صفحه نمایشگر پرینتر

از پرینتر در برابر گرما و رطوبت محافظت کنید

پرینترها در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد ممکن است چاپ با کیفیت پایینی تولید کنند. پرینترهای خود را در منطقه ای با دمای بالا یا نزدیک دستگاه های دیگری که گرمای بیش از حد تولید می کنند قرار ندهید. علاوه بر این، آنها را از پنجره ها دور نگه دارید، جایی که گرما و رطوبت می تواند بالا باشد.

ارتقاء درایور را بررسی کنید

اگر از به روزترین نرم افزار استفاده نمی کنید، ممکن است کیفیت چاپ شما کاهش یابد. وبلاگ معرفی درایورهای پرینتر ما را بخوانید تا مشخص کنید چگونه درایور پرینتر خود را به روز نگه دارید.

با یک حرفه ای تماس بگیرید

اگر با این مراحل نمی‌توانید کیفیت چاپ پایین را برطرف کنید، ممکن است به یک متخصص برای شناسایی علت مشکل کیفیت شما نیاز باشد. برای برنامه ریزی تعمیر و نگهداری، با ارائه دهنده خدمات یا چاپ خود تماس بگیرید.

علاوه بر امتحان این اصلاحات، حتماً تعمیر و نگهداری منظم پرینتر را همانطور که در دستورالعمل‌های سازنده شما ذکر شده است انجام دهید. تمام قطعات داخلی اصلی پرینتر باید به طور دوره ای تعمیر یا تعویض شوند. از طرف دیگر، می‌توانید روی یک سرویس مدیریت چاپ سرمایه‌گذاری کنید که تعمیر و نگهداری را برای شما برنامه‌ریزی و انجام می‌دهد. مجموعه مطالعه موردی خدمات چاپ مدیریت‌شده ما را مشاهده کنید تا ببینید چگونه این خدمات را برای سازمان‌های دیگر مانند سازمان شما پیاده‌سازی کرده‌ایم.

مقالات مرتبط:

خطای پرینتر Canon E02

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =