نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پرینتر کانن یک چیز عالی و یک دارایی غیرقابل جایگزین برای دفتر هستند، تا زمانی که شروع به ارائه طیف دیوانه کننده ای از مشکلات برای کاربران خود کنند. آنها از طریق جوهر اجرا می شوند، کیفیت خروجی ممکن است ناقص باشد و گاهی اوقات عملیات چاپ را انجام نمی دهند، که ناراحت کننده است. در حین کار در یک دفتر شلوغ، تشخیص مشکلات پرینتر کانن ممکن است سخت باشد. خوشبختانه این شرایط قابل حل است. در اینجا ما 10 مشکل رایج پرینتر را توضیح می دهیم و راه حل هایی برای حل آنها به شما ارائه می دهیم.

مشکل رایج پرینتر

مشکل رایج پرینتر و خطوط تونر

برای رفع مشکل رایج پرینتر اگر محصول نهایی شما دارای خطوطی است که به آن اضافه شده است، ممکن است به دلایل مختلفی عمل کند. این می تواند به سادگی مواد تصادفی که روی شیشه اسکنر جمع می شوند، به نقص درام یا مشکل فیوزر باشد.

بیشتر اوقات، تمام چیزی که پرینتر کانن نیاز دارد کمی TLC است. استفاده از پارچه برای تمیز کردن شیشه اسکنر چند ثانیه طول می کشد و به سختی هزینه ای دارد. معمولا تمیز کردن شیشه باعث حذف خطوط اضافه می شود.

تعویض کارتریج جوهر

برای مشکل رایج پرینتر نترسید، کار چاپ خود را کامل خواهید کرد. بیشتر پرینتر کاننی اخیر نوعی نشانگر سطح مخزن جوهر دارند و زمانی که شروع به کم شدن کند، هشدارهایی را صادر می کنند.

بسته به دستگاه، قبل از اینکه سطح جوهر به شدت کم شود، هشدارهای کم شدن جوهر پیش از موعد دریافت خواهید کرد. بهترین راه برای تعیین اخطار سطح جوهر این است که به چاپ فراتر از پیام هشدار ادامه دهید و ببینید چقدر طول می کشد تا کیفیت خروجی شروع به تنزل کند.

به این ترتیب، ایده بهتری در مورد مدت زمان ماندگاری پرینتر کانن قبل از تعویض کارتریج خواهید داشت. بهتر است به محض ظاهر شدن پیام آماده بودن کارتریج های جدید را سفارش دهید. اما تا زمانی که پرینتر کانن به طور کلی چاپ را متوقف کند یا رنگ به شدت محو شود، نیازی به نصب آنها نیست.

صفحات چروک شده

برای مشکل رایج پرینتر هیچ چیز حرفه ای در مورد صفحات کپی که از دستگاه بیرون می آیند و به نظر چروکیده می شوند وجود ندارد و به نظر می رسد از ته یک کوله پشتی بیرون کشیده شده اند. رطوبت ناشی از رطوبت، غلطک های تغذیه فرسوده، سینی های کاغذ فرسوده و مجموعه های فیوزر همگی باعث چروک شدن صفحات می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   علت اصلی چاپ نکردن پرینتر

یک راه خوب برای بررسی و بررسی اینکه آیا این مشکلی است که می توانید آن را برطرف کنید، نیاز دارد که سینی کاغذ را بیرون بیاورید و مطمئن شوید که کاغذ به درستی در آنجا بارگذاری شده است. اگر مشکل از غلتک های تغذیه یا مجموعه فیوزر است، باید با تکنسین تعمیر پرینتر کانن معتمد خود تماس بگیرید.

خرابی پرینتر کانن

گیر کردن کاغذ

برای مشکل رایج پرینتر گیر کردن کاغذ بسیار کمتر از یک دهه پیش رایج است، اما هنوز هم رخ می دهد. شایع‌ترین علت گیر کردن کاغذ، ناهماهنگی کاغذ است که باعث می‌شود تکه‌های کوچک کاغذ جایی در مکانیزم تغذیه کاغذ گیر کند.

مطمئن شوید که پشته کاغذ را قبل از قرار دادن آن در سینی مربع جدا کنید، مطمئن شوید که راهنماها با کاغذ یکدست هستند و از پر کردن بیش از حد سینی خودداری کنید. درست مانند پنکه سقفی گرد و غبار را جمع می کند، پرینتر کانن نیز این کار را انجام می دهند.

گرد و غبار نیز باعث گرفتگی دستگاه ها می شود و می تواند منجر به گیر کردن کاغذ شود. فقط یک پاکسازی ساده از بین بردن گرد و غبار غلتک های پرینتر کانن و سینی های تغذیه می تواند مشکل را حل کند.

برای تمیز کردن غلتک های چاپ از یک پارچه میکروفیبر بدون پرز یا پاک کننده مبتنی بر الکل استفاده کنید. سعی کنید پرینتر کانن خود را از داخل تمیز، خشک و عاری از گرد و غبار نگه دارید.

خارج شدن برگه‌های خالی

در یک دفتر شلوغ که پرینتر کانن مشترک است، پرینتر کاننی MFP دارای ویژگی هستند که عمداً از یک صفحه خالی برای جدا کردن یک کار چاپ از دیگری استفاده می‌کنند.

بیشتر ماشین‌ها از تنظیمات برگزیده چاپ استفاده می‌کنند، جایی که می‌توانید صفحات جداکننده را فعال یا غیرفعال کنید. پس از تنظیم این تنظیم، صفحات خالی به طور خودکار از تنظیمات برگزیده پرینتر کانن حذف خواهند شد.

این مطلب را از دست ندهید   علت چاپ صفحات خالی پرینتر کانن

کپی ها خیلی روشن یا خیلی تاریک

اکثر اوقات، مشکلات نور و تاریکی در صفحات نتیجه عدم تعادل در کنترل تراکم در دستگاه کپی است. ممکن است شخصی به طور ناخواسته تنظیمات را تغییر داده باشد و تصاویر کپی شده را خیلی روشن یا خیلی تاریک کرده باشد.

بهترین راه حل در این مورد، تنظیم مجدد سطوح چگالی است. همچنین ممکن است عمر درام به پایان برسد یا تونر دستگاه بد باشد. در این صورت، باید جایگزین خریداری و نصب شود.

چاپ نشدن صفحه وب به‌درستی

برای مشکل رایج پرینتر زمانی که یک چیز را روی صفحه می‌بینید که انتظار دارید ظاهری خاص داشته باشد، می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد و سپس ظاهری کاملاً متفاوت داشته باشد. مشکل صفحات وب این است که می توانند هر اندازه ای داشته باشند زیرا با عرض یا ارتفاع کاغذ در پرینتر کانن شما محدود نمی شوند. این یک راه حل آسان با راه حل های بسیاری است.

همیشه سند را قبل از چاپ در حالت پیش‌نمایش چاپ بررسی کنید تا ببینید دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید دریافت کنید. فقط صفحاتی را که نیاز دارید چاپ کنید تا همه نظرات و تبلیغات اضافی را دریافت نکنید. اگر صفحه وب گسترده است، بهتر است در حالت افقی چاپ کنید تا هیچ چیز قطع نشود.

برخی از صفحات وب دارای یک دکمه چاپ در داخل صفحه وب هستند که تمام موارد اضافی مانند تبلیغات را حذف می کند، در مقابل استفاده از دکمه چاپ مرورگر که شامل همه چیز می شود، فقط محتوای مورد نیاز شما را چاپ می کند. آخرین اما مهم‌ترین گزینه «کوچک کردن به تناسب» است که به زمانی کمک می‌کند که صفحات کمی بزرگتر از آن باشند که در صفحه قرار بگیرند.

کند بودن پرینتر کانن

برخی از پرینتر کانن یوزپلنگ و برخی از پرینتر کانن لاک پشت هستند، اما ممکن است بتوانید حتی یک پرینتر کانن کند تهیه کنید تا کمی سرعت خود را افزایش دهید. استفاده از یک اتصال بی سیم که ترافیک زیادی دارد می تواند باعث کند پرینتر کانن شما تمام کارهای چاپی را کند کند، زیرا باید تمام اطلاعات را منتقل کند.

این مطلب را از دست ندهید   رفع رایج ترین مشکلات پرینتر کانن

با این حال، اگر به صورت بی سیم چاپ می کنید، مطمئن شوید که روتر شما مناسب است – باید از 802.11n پشتیبانی کند و سیستم عامل آن به روز باشد. اتصال سیمی طبیعتاً سریعتر است، بنابراین در صورت امکان از اتصال شبکه سیمی یا اتصال مستقیم به رایانه خود استفاده کنید.

چاپ با کیفیت پیش نویس در مقابل کیفیت بالا، باعث صرفه جویی در زمان شما می شود و همچنین میزان جوهر مصرفی را کاهش می دهد.

بررسی پرینتر کانن

بد بودن متن چاپی

برای مشکل رایج پرینتر همانطور که می دانید، پرینتر کانن از نظر کیفیت متن بسیار متفاوت هستند. جوهر افشان ها معمولاً متن مناسبی را برای استفاده در خانه، مدرسه و مشاغل معمولی ارائه می دهند، در حالی که بیشتر لیزرها قادر به چاپ متن واضح برای اسناد حرفه ای تر هستند.

چه جوهر افشان یا لیزر، با تغییر از حالت پیش نویس به حالت کیفیت بالا، مطمئن شوید که تنظیمات چاپ شما درست است. در پرینتر کاننی لیزری، ممکن است به این معنی باشد که تونر ته نشین شده است.

کارتریج ها را بردارید و آن ها را به آرامی از پهلو به پهلو تکان دهید. اغلب اوقات یک کارتریج به این پاسخ پاسخ می دهد، اگرچه دیر یا زود نیاز به تعویض کارتریج خواهید داشت. همچنین سعی کنید نازل ها را تمیز کنید و مطمئن شوید که سر چاپ به درستی تراز شده است.

دیدن نقاط

برای مشکل رایج پرینتر پرینتر کانن روی چشمان شما فریب نمی دهد. همانطور که از نام آن پیداست، این مشکل شامل آرایه های تصادفی از نقاط است که یک سند کامل را مخدوش می کند.

اگر هر بار متوجه نقطه‌ها در یک مکان می‌شوید، احتمالاً مشکل از لکه‌ها یا زباله‌های روی آینه کپی یا شیشه است.

برای مشاهده نحوه تمیز کردن صحیح به “خطوط تونر” در بالا مراجعه کنید. یک آرایه تصادفی تر از نقاط تکرار شده در سراسر سند می تواند به معنای وجود نقص در درام باشد. با تعویض درام ها باید مشکل برطرف شود.

بیشتر بدانید: چگونه پرینتر Canon خود را بازنشانی کنیم؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =