نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر پرینتر شما با خطا مواجه می شود (یا فقط خواسته های شما را به طور کامل نادیده می گیرد)، در اینجا نحوه عیب یابی مشکل علت اصلی چاپ نکردن پرینتر آمده است تا بتوانید به کار خود بازگردید.

علت اصلی چاپ نکردن پرینتر

علت اصلی چاپ نکردن پرینتر و بررسی چراغ های خطای

در علت اصلی چاپ نکردن پرینتر هر چند ممکن است خسته کننده باشد، پرینترها گاهی اوقات به شما می گویند مشکل چیست تا بتوانید از آزمون و خطا در فرآیند عیب یابی جلوگیری کنید. پرینتر شما ممکن است یک پیغام خطا را از طریق یک سری چراغ های رنگی و چشمک زن روی خود پرینتر نشان دهد.

با این حال، همیشه مشخص نیست که کدام چراغ ها چه معنایی دارند، بنابراین ممکن است لازم باشد برای رمزگشایی آنچه پرینتر شما می گوید، دفترچه راهنما را بررسی کنید. اگر دفترچه راهنما را گم کردید، معمولاً می توانید یک نسخه PDF را از صفحه پشتیبانی سازنده برای پرینتر خود دانلود کنید.

هنگامی که خطا را فهمیدید – گیر کردن پرینتر یا عدم وجود جوهر – برای تشخیص بیشتر به بخش مربوطه این راهنما بروید. (اگر پرینتر شما خطایی نشان نمی دهد، به خواندن ادامه دهید.)

صف پرینتر

در علت اصلی چاپ نکردن پرینتر گاهی اوقات، صف چاپ رایانه شما ممکن است با اسناد قدیمی که به دلایلی چاپ نشدند، مسدود شود و سندی که در حال حاضر نیاز دارید نگه داشته شود.

روی نماد پرینتر در ناحیه اعلان ویندوز کلیک راست کنید، سپس Open All Printers را انتخاب کنید تا لیستی از موارد در صف فعلی را ببینید. در macOS، می‌توانید صف را از System Preferences > Printers & Scanners > Open Print Queue ببینید. روی هر آیتم قدیمی کلیک راست کرده و آن‌ها را پاک کنید تا دوباره همه چیز به هم بخورد.

از طرف دیگر، در ویندوز، می‌توانید اسپولر چاپ را مجدداً راه‌اندازی کنید، که سعی می‌کند آن اسناد را طوری چاپ کند که انگار به صف اضافه شده‌اند (بنابراین لازم نیست آنها را پاک کنید).

اسپولر خط فرمان

در علت اصلی چاپ نکردن پرینتر چند راه برای انجام این کار وجود دارد، اما ساده ترین آنها احتمالاً از Command Prompt است. منوی Start را باز کنید، Command Prompt را جستجو کنید، روی گزینه ظاهر شده راست کلیک کرده و Run As Administrator را انتخاب کنید. سپس دستورات زیر را وارد کنید و بعد از هر کدام Enter را فشار دهید:

این مطلب را از دست ندهید   رفع رایج ترین مشکلات پرینتر کانن

net stop spooler
del %systemroot%\System32\spool\PRINTERS\* /Q /F /S
net start spooler

با هر شانسی، این کار پرینتر شما را زنده می کند و سندی را که منتظرش بودید دریافت خواهید کرد.

تعمیرات پرینتر کانن

علت اصلی چاپ نکردن پرینتر و محکم  کردن اتصال

در علت اصلی چاپ نکردن پرینتر این ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما اگر برای هر ساعت یک نیکل داشته باشم که عیب یابی چیزی را که به برق وصل نشده است هدر داده باشم، نیمی از راه را برای خرید یک نوار Snickers طی کرده ایم.

اطمینان حاصل کنید که کابل USB به خوبی در دو انتها وصل شده باشد و کابل برق به دیوار وصل شده باشد. شما هرگز نمی دانید که کسی بدون اینکه به شما بگوید آن را برای شارژ کردن گوشی خود از برق جدا کرده است.

اگر می‌خواهید از طریق Wi-Fi چاپ کنید، کامپیوتر خود را از طریق USB وصل کنید. اگر کار کرد، می‌دانید که مشکل در اتصال Wi-Fi وجود دارد و می‌توانید تلاش خود را در آنجا متمرکز کنید.

آیا پرینتر شما سیگنال کافی دریافت می کند؟ ببینید آیا پرینتر در لیست شبکه روتر شما نشان داده می شود یا خیر، یا سعی کنید پرینتر را به روتر نزدیکتر کنید تا ببینید آیا خارج از محدوده است. شوخی نیست، پرینتر پدرشوهرم کار نمی کند مگر اینکه همه درهای طبقه بالا باز باشند، زیرا مانع از سیگنال وای فای ضعیف می شوند.

برررسی کلی دستگاه

در علت اصلی چاپ نکردن پرینتر باز هم، این ممکن است ابتدایی به نظر برسد، اما آیا مطمئن هستید که سند را به پرینتر صحیح هدایت کرده اید؟ اگر از رایانه خود با چندین پرینتر استفاده کرده اید – مثلاً اگر بین خانه و محل کار خود رفت و آمد می کنید، یا اگر به تازگی یک پرینتر جدید در خانه تهیه کرده اید – ممکن است ویندوز در تلاش باشد اسناد را به پرینتر اشتباهی ارسال کند.

دوباره سند را چاپ کنید و مطمئن شوید که به جای استفاده از میانبر، فایل > چاپ را از منو انتخاب کنید. سپس، به گزینه‌هایی که ظاهر می‌شوند توجه زیادی داشته باشید—اگر منوی کشویی پرینتری متفاوت از چاپی که می‌خواهید نشان می‌دهد، قبل از ادامه روی آن کلیک کنید تا پرینتر صحیح را انتخاب کنید. در برخی از برنامه‌ها، مانند Google Chrome، حتی ممکن است لازم باشد برای مشاهده لیست کامل پرینترهای متصل، روی See More کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی مشکلات پرینتر کانن

نصب درایورها و نرم افزارها

هنگامی که یک پرینتر را به رایانه شخصی خود وصل می کنید، ویندوز معمولاً درایورهای لازم را برای شما می گیرد. اما در موارد نادر، ممکن است لازم باشد به وب‌سایت سازنده پرینتر بروید، صفحه پشتیبانی مدل خود را جستجو کنید و درایور یا بسته نرم‌افزاری را به صورت دستی دانلود کنید. اگر این کار را نکرده اید، اکنون آن را امتحان کنید.

اضافه کردن پرینتر

در علت اصلی چاپ نکردن پرینتر اگر از پرینتر خود از طریق Wi-Fi استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد قبل از اینکه ویندوز آن را به عنوان یک گزینه ارائه دهد، آن را به لیست پرینترهای موجود ویندوز اضافه کنید.

در ویندوز 10، به Settings > Devices > Printers & Scanners بروید و روی دکمه Add a Printer or Scanner کلیک کنید. برای ویندوز 11، تنظیمات > بلوتوث و دستگاه‌ها > پرینترها و اسکنرها را باز کنید، سپس روی افزودن دستگاه کلیک کنید.

در مک، به System Preferences > Printers & Scanners بروید و روی دکمه + کلیک کنید. رایانه شما باید پرینترهایی را در شبکه جستجو کند و وقتی پرینتر مورد نظر را پیدا کرد، روی آن کلیک کنید تا پرینتر را به لیست خود اضافه کنید. اکنون باید بتوانید یک سند را چاپ کنید.

بررسی سینی کاغذ پر (گیر نکرده است)

احتمالاً قبلاً مطمئن شده‌اید که کاغذ در سینی است، اما در هر صورت: کاغذ را در سینی قرار دهید. گاهی اوقات، پرینترها مشکل دارند—ممکن است کاغذ بارگذاری شده باشد، اما اگر پرینتر نتواند آن را نگه دارد، فکر می کند خالی است. سعی کنید سینی کاغذ را بردارید، کاغذ را مجدداً تراز کنید و آن را دوباره داخل آن بکشید.

در موارد دیگر، ممکن است مقداری کاغذ در مکانیزم گیر کرده باشد. معمولاً پرینتر شما این را به شما می گوید، و فقط باید پانل دسترسی را باز کنید و کاغذ مچاله شده را بیرون بکشید. (دوباره، اگر مطمئن نیستید که در کجا باز می شود، ممکن است لازم باشد به کتابچه راهنمای خود مراجعه کنید.)

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای گام به گام رفع مشکل آفلاینی پرینتر

در برخی موارد، پرینتر شما می‌تواند بگوید که کاغذ گیر کرده است، حتی اگر کاغذی را در مکانیزم گیر نکرده باشید. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است تکه‌های کوچک‌تری از کاغذ یا باقی مانده‌های دیگری در داخل غلتک‌ها گیر کرده باشد که نتوانید آنها را ببینید.

این بدان معناست که برای رفع مشکل باید برخی از آن اجزا را حذف کنید. اگر در انجام این کار راحت نیستید، آن را به یک تعمیرگاه رایانه شخصی بیاورید.

خرابی پرینتر کانن

علت اصلی چاپ نکردن پرینتر و کمانچه با کارتریج های جوهر

در علت اصلی چاپ نکردن پرینتر اگر پرینترتان به شما می‌گوید جوهر آن تمام شده است، اما می‌دانید که اینطور نیست، چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. ابتدا، ممکن است هد چاپ مسدود یا کثیف شده باشد، و می‌توانید آن را از طریق روال تمیز کردن داخلی پرینتر خود (که در دفترچه راهنمای آن به تفصیل آمده است) تمیز کنید.

از طرف دیگر، اگر سر پرینتر شما روی خود کارتریج‌های جوهر (نوار مسی کوچکی که جوهر بیرون می‌آید) قرار دارد، می‌توانید آن را با یک دستمال کاغذی مرطوب پاک کنید تا پاک شود. هنگامی که جوهر آزادانه‌تر روی حوله جریان می‌یابد، قبل از قرار دادن مجدد کارتریج، آن را با یک دستمال کاغذی خشک بمالید.

اگر پرینتر لیزری دارید، ممکن است بتوانید با تکان دادن آن از یک طرف به سمت دیگر و سپس قرار دادن مجدد آن، مقداری تونر بیشتری از کارتریج خارج کنید.

همچنین ممکن است پرینتر شما متوجه نشود که کارتریج های جوهر جدیدی قرار داده اید. اگر جوهر جدید را به طور خودکار تشخیص ندهد، ممکن است تنظیماتی در پرینتر وجود داشته باشد که به شما امکان می‌دهد سطوح پر شدن را “بازنشانی” کنید. دفترچه راهنمای پرینتر خود را بررسی کنید تا ببینید مدل خاص شما چگونه است.

به یاد داشته باشید که برخی از کارتریج های شخص ثالث نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند، بنابراین کارتریج های اصلی سازنده پرینتر را امتحان کنید تا ببینید آیا بهتر کار می کنند یا خیر.

بیشتر بدانید: چرا پرینتر Canon من متصل است اما کاغذ چاپ نمی کند؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

2 دیدگاه دربارهٔ «علت اصلی چاپ نکردن پرینتر»

  1. سلام علت پرینتر نکردن پرنترکانن از صفحات 600 تا 1000 چیست چون یک مطلب است 1100 صفحه است تا 600 چاپ میکند ولی بعد از 600 می اید از اولش چاپ می کند در حلبس که جوهر دارد لطفا راهنماییم کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =