نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کارتریج تونر جوهر شکسته چقدر سمی است؟

دستگاه های کپی و پرینترهای جت لیزری امروزه تقریباً در هر اداره ای معمول است. تونرهای جوهر مورد استفاده در دستگاه های کپی و پرینترهای لیزری سمیت بسیار کمی دارند و حتی در صورت خراب شدن کارتریج تونر نباید هیچ زنگ خطر را در محیط دفتر ایجاد کنند.

آزمایش آژانس حفاظت از محیط زیست

EPA از ژانویه 1987 تا دسامبر 1988 آزمایشات گسترده ای را روی کارتریج های تونر انجام داد. این آزمایش ها نشان داد که احتمال تحریک پوست بسیار کم است. تحریک چشم امکان پذیر است اما هیچ موردی از آسیب دائمی چشم وجود ندارد. جدی ترین خطری که در اثر تنفس مشاهده شده است.

موشهای آزمایشگاهی در سطوحی تقریباً 10، 30 و 50 برابر میزان تجربه شده در فرآیند تولید در معرض گرد و غبار تونر جوهر قرار گرفتند. موشهای صحرایی در دو گروه اول هیچگونه عارضه ای نداشته اند. موش هایی که 50 برابر در معرض کارخانه قرار گرفتند، مقداری افزایش تراکم ریه را تجربه کردند. در نتیجه، EPA حتی در محیط تولید تونر جوهر را به عنوان “گرد و غبار دردسرساز” طبقه بندی کرد. در محیط دفتر انتظار خطری نیست. EPA تونر جوهر را به عنوان ماده سرطان زا یا جهش زا طبقه بندی نمی کند.

کمک های اولیه در صورت قرار گرفتن در معرض

تونر جوهر سمی نیست. با این حال، اگر مقادیر کافی مستقیماً توسط اندام های حساس تماس گرفته شود، هرگونه قرار گرفتن در معرض گرد و غبار می تواند اثرات سو ill داشته باشد. در صورت تماس مستقیم تونر جوهر با چشم، چشم ها باید با آب تمیز شسته شوند. سایر تماس های پوستی باید با آب و صابون تمیز شود. اگر تونر جوهر به حالت هوادهی در آمد، فضای اتاق را پاک کنید تا گرد و غبار ته نشین شود.

این مطلب را از دست ندهید   کاغذ کش در پرینتر

بازیافت

خطرات اصلی محیط کارتریج های تونر جوهر، مصرف دفن زباله است. مشاغل در سراسر جهان روزانه هزاران کارتریج تونر جوهر را دفع می کنند. یک کارتریج تونر جوهر دور ریخته شده زیست تخریب پذیر نیست و تقریباً برای همیشه فضای پر کننده زمین را اشغال می کند. از طرف دیگر، یک کارتریج تونر جوهر بازیافتی می تواند تا ده بار بدون تخریب محصول مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از فروشندگان تونر جوهر هر کدام چندین دلار برای کارتریج تونر جوهر استفاده می کنند. با تأمین کننده محلی خود مشورت کنید. علاوه بر این، بسیاری از موسسات خیریه کارتریج های تونر جوهر را به عنوان کمک مالی قبول می کنند. برخی از آنها وانت عادی کارتریج های تونر جوهر استفاده شده شما را تنظیم می کنند.

برگه ایمنی داده های مواد

تولیدکنندگان کارتریج تونر جوهر موظفند MSDS را در دسترس مصرف کنندگان قرار دهند. MSDS تمام مواد شیمیایی مورد استفاده در کارتریج شما را به همراه موارد احتیاطی برای نگهداری، کمک های اولیه در صورت مواجهه و هرگونه خطر آتش سوزی مرتبط با اجزای محصول ذکر می کند. MSDS مخصوص ساخت و مدل کارتریج شماست، اگرچه همه شبیه به هم هستند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + نه =