نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تمیز کردن هد چاپی پرینتر

سر چاپی به طور دوره ای مسدود می شود زیرا مقدار کمی جوهر یا گرد و غبار خشک می شود و در قسمت خروجی جمع می شود. چاپهای ضعیف، لکه دار یا لکه دار همگی از علائم گرفتگی هستند اما با یک تمیز کردن ساده می توان کارتریج های جوهر را دوباره کار کرد. سر چاپ به دلیل استفاده نادر از کارتریج مسدود می شود. اگر مرتباً چند هفته بدون چاپ بروید، کارتریج های شما در نهایت خشک می شوند و باید تعویض شوند. تمیز کردن سر چاپ می تواند عمر کارتریج شما را طولانی کند و امیدوارم خرید کارتریج جایگزین را به تأخیر بیندازید! در این راهنما نحوه عملکرد هد چاپی را توضیح خواهیم داد و بهترین روش برای تمیز نگه داشتن آنها را به شما نشان خواهیم داد.

هد چاپی پرینتر چیست؟

سر چاپ یک جز کوچک پرینتر است که به انتقال جوهر به صفحه کمک می کند. این کار را با شلیک قطرات کوچک جوهر از طریق نازل های چاپگر متعدد انجام می دهد تا چاپ دلخواه ایجاد شود. هنگامی که یکی از این نازل ها مسدود می شود، چاپهای شما محو یا خط دار به نظر می رسند.

انواع هد چاپی کدامند؟

سر چاپ می تواند بخشی از کارتریج پرینتر باشد یا در پرینتر تعبیه شده باشد – همه اینها بستگی به پرینتر شما دارد.

نوع 1: سر چاپی که در کارتریج تعبیه شده است

کارتریج های پرینتر با هد چاپی داخلی کارتریج پرینتر یکپارچه نامیده می شوند. با این نوع صفحه نازل (سر چاپ) در کنار کارتریج تعبیه شده است. هر زمان که یکی از این کارتریج های پرینتر را تعویض می کنید، سر چاپ را نیز جایگزین می کنید، بنابراین اگر با کارتریج مخصوصاً رگه دار مشکل دارید، تعویض آن با یک کارتریج کاملاً جدید معمولاً مشکل کیفیت چاپ شما را برطرف می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض آداپتور AC کانن

نوع 2: سر چاپی که در پرینتر تعبیه شده است

سر چاپی که درون پرینتر تعبیه شده است از کارتریج جوهر جداگانه برای ایجاد چاپ استفاده می کند. صفحه نازل (سر چاپ) برای این نوع کارتریج ها در پرینتر گنجانده شده است و کارتریج ها برای ایجاد چاپ در آن پرینتر نصب می شوند. این نوع سر چاپها پس از استفاده طولانی مدت نیاز به تعویض دارند – با این حال، از آنجا که قیمت اکثر هد پرینتر ها می تواند بسیار سنگین باشد و یافتن برخی از جایگزین ها دشوار است، خرید یک پرینتر جدید معمولاً ارزان تر است.

نحوه تمیز کردن خودکار پرینتر

ساده ترین راه برای حل مشکل کیفیت چاپ، اجرای تمیز کردن روی پرینتر است. عملکرد تمیز کردن در نرم افزار هر مدل پرینتر گنجانده شده است و معمولاً در بخش “نگهداری پرینتر ” از فهرست نمایشگر پرینتر شما مشاهده می شود. برای راهنمایی های خاص دستگاه خود، با دفترچه پرینتر خود مشورت کنید.

تمیز کردن سر چاپ می تواند حدود 1 یا 2 دقیقه طول بکشد و برای استفاده در مراحل تمیز کردن از مقداری جوهر استفاده می شود. پس از تکمیل، برای مقایسه کیفیت چاپ، یک صفحه آزمایشی چاپ کنید. اگر نتایج چاپ خوب به نظر می رسند، می توانید به چاپ ادامه دهید. اگر رنگ ها مطابق نیست، ممکن است لازم باشد عملکرد تمیز کردن سر چاپ را 2-4 بار دیگر قبل از برقراری مجدد کیفیت چاپ، اجرا کنید. اگر بعد از چند بار تمیزکاری هنوز چاپ با کیفیتی دریافت نمی کنید، به صورت دستی این کار انجام شود. همچنین شما نباید عملکرد تمیز کردن را زیاد انجام دهید زیرا جوهر موجود در کارتریج شما را تخلیه می کند و می تواند مشکلاتی را به همراه آورد.

این مطلب را از دست ندهید   چرا پرینتر Canon به وای فای وصل نمی شود؟
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =