نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطای پرینتر Canon E02

از طریق این مقاله، من به شما کمک خواهم کرد تا خطای پرینتر Canon E02 را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کنید. بیایید شروع کنیم.

خطای E02 در پرینتر

اما قبل از این به ما بفهمانید که “E” به چه معنی است و “E02” چیست.

خوب، “E” خطایی را نشان می دهد که بسته به شماره مدل پرینتر شما در LED چاپی یا صفحه نمایش Canon نشان داده می شود.

Canon E02 به این معنی است:

  • پرینتر شما حتی اگر پر از ورق کاغذ زیادی باشد، کاغذ تمام شده است.
  • غلطک های تغذیه کاغذ پرینتر قادر به برداشتن کاغذ از سینی کاغذ پرینتر کانن نیستند.
  • کاغذ به درستی در سینی کاغذ پرینتر بارگیری نمی شود.

وقتی خطای E02 در پرینتر canon رخ می دهد، چراغ زنگ هشدار در پرینتر canon نارنجی می شود. سپس کد خطایی را بر روی صفحه نمایش LED یا پرینتر نشان می دهد. به عنوان مثال، ERROR E02.

همین خطا به عنوان کد پشتیبانی 1000، 1003، 3442، 3443، 3444 یا 3445 روی صفحه رایانه شما نشان داده می شود. کد پشتیبانی در اینجا نشان دهنده شماره خطاست. وقتی می خواهید برخی از اسناد را از رایانه خود چاپ کنید، به عنوان پیام ظاهر می شود.

توجه: بسته به شماره مدل پرینتر کانن که دارید، کد پشتیبانی ممکن است متفاوت از موارد ذکر شده در بالا باشد.

مراحل بارگیری مقالات برای رفع خطای e02 کانن

  1. مقالات را قبل از قرار دادن کاغذها در سینی کاغذ پرینتر ورق بزنید تا مطمئن شوید به هم چسبیده نیستند. اگر چنین است، مقالات معیوب را تغییر دهید.
  2. فراموش نکنید که لبه های ورق ها را قبل از قرار دادن در سینی کاغذ پرینتر، تراز کنید. این به پرینتر کمک می کند تا مقالات را یکی یکی انتخاب کند.
  3. کاغذها نباید از حداکثر میزان بارگذاری کاغذ که در پرینتر canon ذکر شده است فراتر رود زیرا منجر به گرفتگی کاغذ می شود. غلتک های پرینتر همچنین ممکن است چندین برگ کاغذ را بردارند که به پرینتر آسیب می رساند. حداکثر میزان بارگذاری کاغذها در سینی جلو تقریباً یکصد برگ کاغذ و پنجاه برگ در سینی خروجی است.
  4. همیشه کاغذها را به جای افقی، در جهت عمودی بارگیری کنید. کاغذی که در جهت افقی بارگیری می شود باعث ایجاد گیر یا کاغذ خطای e02 می شود.
  5. هنگام بارگیری کاغذها مطمئن شوید که سمت چاپ کاغذ رو به پایین است. در کیفیت چاپ مطلوب مفید است.
  6. پس از پایان بارگذاری کاغذ، از راهنماهای کاغذی در دو طرف سینی کاغذ پرینتر استفاده کنید تا ورق ها را تراز کنید.
  7. اندازه کاغذ را با استفاده از دکمه انتخاب کاغذ در پرینتر کانن انتخاب کنید یا می توانید از نرم افزار پرینتر کانن نصب شده در رایانه خود برای انتخاب اندازه مناسب کاغذ استفاده کنید.
  8. اکنون سعی کنید از طریق رایانه یا پرینتر چاپ کنید تا بررسی کنید خطای پرینتر canon e02 از بین رفته است یا خیر.
این مطلب را از دست ندهید   نگهداری و افزایش عمر پرینتر

چه کاغذهای که باعث خطای e02 می شوند؟

کاغذهای چین دار، چین خورده یا پیچ خورده باعث خطای e02 می شوند. برای رفع این مشکل باید مقالات را صاف کنید. مراحل بسیار ساده می باشند؛ فقط کاغذهایی را که می خواهید صاف کنید در زیر جسم سنگین مانند کتاب برای مدتی قرار دهید. تقریباً پنج دقیقه طول می کشد تا کاغذها صاف شوند.

کاغذهایی که مقداری رطوبت در آنها وجود دارد باعث مشکلات مختلفی در پرینتر کانن می شوند. به دلیل شرایط مختلف آب و هوایی، از جمله آب و هوای مرطوب، کاغذها مرطوب می شوند و از سلامت پرینتر بر نمی آیند. کاغذهای مرطوب را زیر فن یا زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

کاغذهایی که خیلی نازک یا خیلی ضخیم هستند. با این حال، استثنائاتی در هنگام استفاده از کاغذ اصلی Canon در رابطه با ضخامت کاغذ وجود دارد. کاغذهایی با وزن 28 پوند یا بیشتر می توانند برای چاپ استفاده شوند.

از کاغذهایی که پاره شده اند استفاده نکنید زیرا باعث مشکلات زیادی در پرینتر Canon شما می شود. به عنوان مثال، آنها منجر به گیر کردن کاغذ، خطای e02 می شوند، اما چند مورد.

سرانجام از استفاده از کاغذهایی که به نوعی طرح دارند یا نقاشی روی آنها خودداری کنید. همچنین از کاغذهایی که برخی مواد تزئینی روی آنها قرار دارد خودداری کنید زیرا ممکن است درون پرینتر گیر کند.

مراحل پاک کردن غلتک های تغذیه کاغذ پرینتر

  1. اولین و مهمترین نکته این است که پرینتر کانن روشن باشد. اگر در حالت خواب است، فقط روی صفحه پرینتر ضربه بزنید تا پرینتر از خواب بیدار شود. اگر پرینتر شما صفحه ندارد، دکمه شروع را فشار دهید تا پرینتر از خواب بیدار شود.
  2. برای تمیز کردن غلطک های تغذیه کاغذ بدون کاغذ، دکمه توقف پرینتر را فشار دهید و نگه دارید تا چراغ نارنجی پرینتر هفت بار چشمک بزند. هنگامی که نور نارنجی هفت بار چشمک زد، بلافاصله دکمه توقف را رها کنید. اکنون غلطک ها می چرخند زیرا پرینتر آنها را تمیز می کند.
  3. برای تمیز کردن غلتک ها با یک ورق کاغذ، ورق A4 یا کاغذ ساده اندازه نامه را در سینی کاغذ پرینتر بارگیری کنید. دوباره دکمه توقف را نگه دارید و منتظر بمانید تا چراغ هشدار هفت بار نور نارنجی چشمک بزند، سپس بلافاصله آن را رها کنید. اکنون روند تمیز کردن غلتک ها آغاز می شود. پس از کامل شدن، کاغذ را از سینی خروجی خارج می کند.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض LCD کانن Selphy CP1200

توجه: غلطکهای پرینتر را فقط در صورت لزوم با استفاده از پارچه نرم تمیز کنید. آنها را به آرامی تمیز کنید زیرا به آنها نیروی زیادی وارد می شود و به طور دائمی آسیب می بینید.

شماره مدلهای پرینتر Canon که مستعد خطای e02 هستند MG3200، MF3010، MG2120، MP210، E510 و موارد دیگر هستند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 6 =