نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تمیز کردن دستی پرینتر

تمیز کردن کارتریج می تواند عملکرد دستگاه را به راحتی در عملکرد چاپ اسناد و مطالب شما نتیجه ی مثبتی داشته باشد. ممکن است در چاپ ها ممکن است تصاویر تار و مطالب بی کیفیتی را مشاهده نمایید. با تمیز کردن دستی پرینتر به طور کامل این مشکل حل می شود و کیفیت نوشته ها به حالت اولیه خود باز می گردند. قبل از ادامه، باید بدانید که برخی از پرینتر های جوهر افشان دارای یک پرینتر داخلی جدا از کارتریج های جوهر هستند، و همچنین برخی از پرینتر های جوهر افشان با سر چاپ در کارتریج های جوهر جداگانه وجود دارد. در ادامه ی این مقاله در رابطه با نحوه تمیز کردن دستی پرینتر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

تمیز کردن سر چاپگرهای داخلی

تمیز کردن دستی یک پرینتر که در پرینتر شما قرار دارد، ممکن است کمی بیشتر کاربردی باشد. مراحل زیر مربوط به پرینتری است که دارای سر چاپی قابل جابجایی هستند.

لوازم مورد نیاز: یک ظرف پلاستیکی، چند دستمال کاغذی خشک، یک پارچه بدون پرز و آب گرم فیلتر شده یا مقطر.

مراحل به شرح زیر است:

  1. حوله کاغذی خشک را به چهار قسمت بریزید و آن را در ظرف پلاستیکی قرار دهید
  2. بالای حوله کاغذی حدود دو اینچ آب گرم بریزید تا کاملاً غوطه ور شود
  3. پرینتر را باز کنید و تمام کارتریج های جوهر را از دستگاه خارج کنید
  4. در حالی که روند تمیز کردن سر چاپ را ادامه می دهید، کارتریج ها را روی یک حوله کاغذی جداگانه کنار بگذارید. مطمئن شوید که کارتریج ها به سمت بالا روی حوله کاغذی قرار دارند.
  5. روی قفل خاکستری پشت درشکه ای که کارتریج ها را در خود نگه می دارد، بلند شوید. با این کار پرینتر از پرینتر آزاد می شود.
  6. سر چاپ را به بالا و بیرون بکشید تا از دستگاه خارج شود.
  7. پارچه بدون پرز را با آب گرم مرطوب کنید.
  8. جوهر اضافی نازل سر چاپ را به آرامی پاک کنید.
  9. سر چاپ را با حوله های کاغذی غوطه ور شده در ظرف قرار دهید. نازل باید رو به پایین باشد. مراقب باشید نازل را لمس نکنید زیرا به راحتی آسیب می بیند.
  10. اجازه دهید سر چاپ حدود ده دقیقه خیس بخورد. سپس آن را از ظرف خارج کرده و روی دستمال کاغذی خشک قرار دهید تا پانزده دقیقه خشک شود. نازل باید رو به بالا باشد.
  11. دوباره پرینتر را به داخل پرینتر نصب کنید. فراموش نکنید که قفل را محکم کنید! سپس کارتریج ها را دوباره نصب کرده و عملکرد تمیز کردن را دوباره روی دستگاه اجرا کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض کاست جوهر کانن Selphy CP720

تمیز کردن سر چاپی که در کارتریج جوهر تعبیه شده است

اگر پرینتر شما از کارتریج هایی با هد چاپی یکپارچه استفاده می کند، می توانید با استفاده از “روش حوله کاغذی” مشکل کیفیت چاپ خود را برطرف کنید.

لوازم مورد نیاز: یک حوله کاغذی گرم و مرطوب و یک حوله کاغذی خشک

مراحل به شرح زیر است:

  • یک حوله کاغذی مرطوب یا فیلتر قهوه را برداشته و کارتریج را با سر چاپ به سمت روی حوله کاغذی پاک کنید. با این کار هرگونه جوهر خشک شده روی سر چاپ برداشته می شود.
  • سپس، کارتریج را با سر چاپ به سمت پایین در برابر حوله کاغذی خشک به مدت 2-3 دقیقه نگه دارید. یک دستمال کاغذی خشک جوهر را از بین می برد. سر چاپ را پاک نکنید زیرا ممکن است آسیب ببیند.
  • کارتریج را دوباره نصب کنید و دوباره چاپ کنید. اگر در این مرحله هنوز نتایج چاپ ضعیفی دارید، ممکن است لازم باشد کارتریج چاپگر خود را تعویض کنید.

اکنون که می دانید چگونه پرینتر خود را تمیز کنید، تمام ابزارهایی را که برای اطمینان از سالم بودن کارتریج های خود لازم دارید، در این مقاله قرار داده شده است. اگر این مراحل تمیز کردن را امتحان کنید و هنوز در کیفیت چاپ مشکل دارید، ممکن است لازم باشد سر چاپ را تعویض کنید. برای چاپگرهایی که از کارتریج های یکپارچه استفاده می کنند، این به معنای خرید کارتریج پرینتر جدید است. برای پرینتر های که دارای چاپگر داخلی هستند، باید یک هد چاپی کاملاً جدید بخرید که ممکن است کمی گران باشد.

این مطلب را از دست ندهید   عملکرد یونیت لیزر پرینتر کانن
2/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 6 =