نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر دولوپر پرینتر

تعمیر دولوپر پرینتر از خدمات واحد تعمیرات پرینتر در نمایندگی پرینتر است. دولوپر نیز بخشی از دستگاه پرینت است که وظایف خاصی را بر عهده دارد. خرابی آن همانند خرابی سایر بخش های پرینتر می تواند زمینه ساز ایرادات و اختلالات بزرگ و کوچکی شود. دولوپر پرینتر متصل به یک غلتک متقارن است. به کمک این غلتک براده های آهن در تانک دولوپر پرینتر از طریق تونر در قیف تونر حرکت می کنند.

عملکرد یونیت لیزر پرینتر کانن

دانه های تانک دولوپر به طور منفی شارژ می شوند، بنابراین ذرات تونر با بار مثبت را نابود می کند و غلتک موجود در آن مهره ها را فراتر از مونتاژ درام فشار می دهد. با حرکت درام روی کاغذ، تونر موجود از بین می رود. در نهایت به کمک سیم قرن پراکنده می شود و پس از عبور از یک فریزر داغ برای نگه داشتن تونر، روی کاغذ انتقال می یابد.

برای تعمیر دولوپر پرینتر باید با اجزای داخلی این قطعه از جمله چرخ دنده های تانک دولوپر، بوش های تانک، اورینگ یا کاسه نمدی های تانک دولوپر، همزن های تانک دولوپر، مگنت تانک دولوپر، TDS یا سنسور، تیغه داکتر بلید و کولارها آشنا باشیم. تنها در این صورت است که عیب یابی دقیقی انجام می شود و مسیر تعمیر و ترمیم به درستی انتخاب و اجرا خواهد شد.  برای تعمیر دقیق دولوپر پرینتر بررسی و تست سلامت همه این اجزا لازم و ضروری است.

دولوپر پرینتر چیست؟

دولوپر یا  Developer به معنای توسعه دهنده است. این ماده در علم شیمی و صنعت عکاسی به مفهوم ماده‌ ظهور و ظاهر کننده‌ عکس است. دولوپر پرینتر در دستگاه به شکل فیزیکی مورد استفاده قرار نمی گیرد. این قطعه کم کم و با گذشت زمان کیفیت خود را از دست می دهد و نیاز به تعمیر و تعویض دارد. با تعمیر دولوپر پرینتر کیفیت چاپ افزایش می یابد، زیرا این قطعه در بهبود کیفیت چاپ تاثیر چشمگیری دارد. هر گونه ایرادی در کیفیت دولوپر علاوه بر تاثیر منفی بر کیفیت چاپ، مصرف تونر را نیز به شدت بالا می برد و عوارض دیگری مانند ریزش پودر تونر را نیز به دنبال خواهد داشت. لذا ضروری دارد در اولین فرصت و با مشاهده ایرادات و اختلالات دولوپر سریع برای تعمیر دولوپر پرینتر اقدام کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تمیز کردن هد پرینتر Canon

بررسی عملکرد دولوپر پرینتر

وظیفه دولوپر پرینتر منتقل کردن تونر بر روی درام است. به طوری که می چرخد و با این چرخش پودر را بر سطح درام می‌ساید و درام به کمک تونر تصویر را چاپ می کند. دولوپر که به پودر سنگین هم معروف است، حالت مغناطیسی دارد و اگر در حین انتقال آن به دستگاه  شی خارجی با آن ترکیب شود، کیفیت چاپ را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت منجر به ظهور رگه‌های سفیدی بر روی کاغذ می شود. بنابراین هنگامی که رگه‌های سفیدی بر روی کاغذ یا سند چاپی خود مشاهده کردید، لازم است برای تعمیر دولوپر پرینتر خود وارد عمل شوید.

نگهداری صحیح از دولوپر پرینتر

نگهداری درست و صحیح از دولوپر و تونر در پایداری کیفیت این بخش از پرینتر بسیار مهم و تاثیر گذار است. دولوپر پرینتر را باید در شرایط خشک و کم حرارت نگهداری کنید. گرمای زیاد و رطوبت کیفیت دولوپر و تونر را تحت تاثیر قرار می دهد. در گرمای زیاد و رطوبت ذرات تونر به هم می چسبد و این موضوع باعث افت کیفیت دولوپر می شود. کم شدن کیفیت چاپ بر اثر چنین علتی می تواند منجر به سردرگمی در تشخیص علت کیفیت پایین چاپ در دستگاه شود. در نهایت باید توجه داشته باشید که عدم توجه به افت کیفیت دولوپر نه تنها هزینه چاپ را بالا می‌برد، بلکه باعث افت شدید کیفیت در چاپ هم می شود. تمام این توضیحات به خوبی روشن می کند که اهمیت تعمیر دولوپر پرینتر چه اندازه بالا است.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی PrintHead رفع عدم رنگ دهی سیاه
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 6 =