نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عملکرد یونیت لیزر پرینتر کانن

یونیت لیزر ، یکی از قسمت های دستگاه پرینتر است که از سه بخش برد لیزر، لیزر، برد موتور گرداننده و آینه ی کوچک عدسی تشکیل شده است. البته در برخی دستگاه ها، آینه ی انتهایی، شیار وسنسور دریافت نور لیزر می باشد و کارش، دادن نور از لیزر به لنز لیزر و سپس انتقال آن به به آینه ی هندسی در حال گردش می باشد.

طبق تجارب کارشناسان ما در مرکز تعمیر یونیت لیزر پرینتر کانن، پس از اینکه نور، به عدسی نور و پس از آن به آینه ی آخر برخورد کرد، از طریق یونیت لیزر خارج می گردد. با توجه به وظیفه ی یونیت لیزر، بدیهی است که خرابی این قطعه، در جابجایی نور در دستگاه تاثیر گذاشته و در نتیجه، موجب افت کیفیت پرینت می گردد.

کاغذ کش در پرینتر

مشکلات یونیت لیزر پرینتر کانن

چنانچه در دستگاه پرینتر خود با موارد زیر مواجه شدید، علت را در یونیت لیزر جستجو کنید. لازم به ذکر است که برخی از این موارد، به راحتی قابل برطرف شدن می باشند.

عدم فوکوس تصویر :

گاهی ممکن است در اثر ایجاد مشکل در یونیت لیزر، پرینتی که دستگاه می گیرد، دارای فوکوس کافی نباشد. به معنای دیگر، تصویر پرینت گرفته شده تار باشد. در چنین شرایطی، باید نسبت تعمیر یونیت لیزر پرینتر کانن اقدام گردد.

کثیف شدن آینه ها :

چنانچه دستگاه پرینتر در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار بگیرد، آینه ها و همچنین لنزهای یوینت لیزر دچار کثیفی خواهند شد. در این صورت، برای تعمیر یونیت لیزر پرینتر کانن کافی است این قطعه را باز کرده و آینه ها را تمیز نمایید. در این صورت، عملکرد یونیت لیزر به حالت اولیه باز می گردد.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه پرینتر Canon خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنیم؟

در آمدن پین :

اگر مشاهده کردید که پرینت دستگاه دارای کیفیت پایین است، ممکن است مشکل به دلیل در آمدن پین آینه ی هندسی شکل موجود بر روی یونیت لیزر باشد. لازم است بدانید که جا انداختن پین در این حالت، موجب تعمیر یونیت لیزر پرینتر کانن خواهد شد. دقت داشته باشید که چنانچه این قطعه بد جا انداخته شده و یا دچار شکستگی شود، ادامه ی فرایند تعمیر با مشکل مواجه خواهد شد. لازم به ذکر است که آینه ها در این قسمت به کار یا تنظیمات خاصی احتیاج دارند. آنها را فقط از نظر تمیزی بررسی کنید.

خرابی سوکت یونیت لیزر :

یونیت لیزر، دارای یک سوکت کوچک است که به دلیل ظرافت بالا، ممکن است زود بشکند و عملکرد این قسمت را با مشکل مواجه سازد. برای تعمیر یونیت لیزر پرینتر کانن، معمولا سوکت آن را سیم پیچی می کنند. البته توصیه می شود که این قطعه تعویض گردد تا از مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آید. بدیهی است که استفاده از نمونه ی با کیفیت جهت تعویض سوکت، موجب عملکرد بهتر یونیت لیزر خواهد شد.

خرابی لیزر :

همانطور که قبلا اشاره شد، یکی از اجزای تشکیل دهنده ی یونیت لیزر، لیزر می باشد. چنانچه لیز دچار خرابی شود، در اثر ایجاد اختلال در عملکرد سنسور یونیت لیزر، دستگاه تصویر سفید ارائه می دهد. کار این سنسور، دریافت اولین نور از یونیت لیزر است و اگر نور به آن نرسد، برد فرمان قطع شارژ می دهد که نتیجه ی آن، تصویر سفید کپی می باشد. برای تعمیر یونیت لیزر پرینتر کانن در این شرایط، باید اول به رفع ایراد لیزر پرداخت.

این مطلب را از دست ندهید   سمی بودن تونر کارتریج شکسته
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 18 =