نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع گرفتگی سر چاپی چگونه است؟

اگر اغلب از چاپگر خود استفاده نمی کنید، گاهی جوهر در چاپگر خشک می شود و منجر به گرفتگی آن می شود. این ممکن است سیگنال کارتریج تغییر را در چاپگر شما ایجاد کند، یا می تواند به راحتی از ورود جوهر به صفحه جلوگیری کند. پاک کردن سر چاپگر می تواند کثیف و خسته کننده باشد، اما نگهداری از چاپگر برای جلوگیری از گرفتگی آسان است. یک روش محبوب برای آدرس دهی به یک چاپگر مسدود شده روش حوله کاغذی است:

روش حوله کاغذی

برای شروع باید یک دستمال کاغذی مرطوب و یک حوله کاغذی خشک در حالت آماده داشته باشید. دستمال کاغذی گرم و مرطوب را برداشته و کارتریج را با سمت سر چاپ به سمت پایین حوله پاک کنید. سر چاپ در انتهای کارتریج قرار دارد که جوهر از آن خارج می شود و به طور معمول یک نوار طلایی یا مسی است. بعد از چند بار لکه گیری، باید جوهر را روی حوله کاغذی مشاهده کنید.

مراقب باشید سر چاپ را با تماس یا نقاط طلا و مس اشتباه نگیرید. اگر جوهر نمی بینید، احتمالاً قسمت اشتباه کارتریج را لکه دار می کنید! پس از لکه زدن روی حوله کاغذی مرطوب، کارتریج را به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه در برابر حوله کاغذی خشک نگه دارید. این فرآیند هر جوهر خشک شده ای را که مانع چاپ با کیفیت شما می شود از بین می برد.

پس از تکمیل، کارتریج را به داخل دستگاه بکشید و یک چاپ آزمایشی انجام دهید. اغلب اوقات این کار را بسیار زیبا انجام می دهد. در غیر این صورت، مراحل را دوباره تکرار کنید. اگر بار دوم آن را قطع نکرد، به نکته بعدی ما بروید، تمیز کردن سر چاپ را انجام دهید!

این مطلب را از دست ندهید   تعویض اسکنر شیشه ای کانن

تمیزی با روش دوم

فقط چاپگرهایی با سر چاپی یکپارچه می توانند از روش حوله کاغذی استفاده کنند. اگر چاپگری دارید که از کارتریج های رنگی جداگانه استفاده می کند، مانند سری Epson® 702XL، سر چاپ در چاپگر تعبیه شده است.

بیشترین مقصر برای گرفتگی سر چاپ، ذرات گرد و غبار میکروسکوپی، حباب های هوا یا جوهر خشک شده است. اجرای تمیز کردن هد چاپ روی دستگاه باعث پاک شدن نازل های چاپ از جوهر اضافی یا خشک شده می شود. اگرچه تنظیمات ممکن است برای هر چاپگر متفاوت باشد، این یک عملکرد تمیز کردن معمولی است که در نرم افزار چاپگر تعبیه شده است.

برای یافتن مراحل تمیز کردن که برای شما مفید است، با راهنمای کاربر خود مشورت کنید. یک صفحه آزمایشی چاپ کنید تا ببینید آیا مسدود شدن از بین رفته است، برای اطمینان مطمئن شوید که نسخه دوم را چاپ کنید. اگر با این کار مسئله برطرف نشد، دیگر تمیز کردن را متوقف کنید زیرا این مقدار زیادی جوهر مصرف می کند و چندین تمیز کاری پشت سر هم معمولاً نتیجه بهتری نسبت به حالت اول ندارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =