نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تونر کارتریج پرینتر

مواد مصرفی هر پرینتر نسبت به نوع ساختار آن تعیین می گردد. تونر کارتریج پرینتر ماده ی مصرفی پرینترهای لیزری است. تونر در واقع پودر بسیار ریزی است که در کارتریج پرینترهای لیزری به کار گرفته می شود. تونر در گذشته با استفاده از ترکیباتی چون اکسید آهن و کربن ساخته می‌شد، اما امروزه به منظور افزایش کیفیت در چاپ از ترکیب کربن و نوعی پلیمر خاص پدید می آید. تونر کارتریج پرینتر برای چسبیدن به کاغذ و شکل گیری پروسه ی چاپ نیاز به ذوب شدن دارد.

این امر طی حرارتی که از طرف فیوزهای داخل پرینتر وجود دارد انجام می شود. تونرها در انواع مختلفی روانه ی بازار می شوند اما هرچه دارای ساختار ذره ای ریزتری باشند، چاپ باکیفیت تری را به ارمغان می آورند. این ساختار جامد برخلاف جوهرهای رنگی قدیمی عمل می کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت های ساختاری تونر و جوهر در پرینترها بپردازیم. با ما همراه باشید.

کارتریج پرینتر

بسیاری از افراد تفاوتی میان تونر و جوهر پرینتر احساس نمی کنند. این دو ماده شاید در ظاهر هدف یکسانی داشته باشند، اما کارکرد آن ها با یکدیگر متفاوت است. تونر یا همان جوهر خشک مواد مصرفی پرینتر و دستگاه کپی لیزری است که به صورت پودر بوده و درون کارتریج  قرار می گیرد. تمامی چاپگرها و دستگاه های فتوکپی لیزری از تونر برای شارژ  کردن کارتریج استفاده می کنند. عملیات چاپ در پرینترهای لیزری از طریق درام کارتریج و تونر موجود در کارتریج به وجود می آید.

10نکته ساده برای نگهداری صحیح از پرینتر و بهبود عملکرد آن

تونر کارتریج پرینتر با ذراتی ساخته می شود که شامل 4 رنگ قرمز، آبی، زرد و سیاه می گردد. این درحالیست که جوهر در کارتریج پرینترهای جوهرافشان، مایعی رنگی است که یا با رنگ درست می شود و یا با رنگدانه. در پرینترهای جوهرافشان قطرات بسیار ریز جوهر از نازل پرینتر روی کاغذ خارج می شوند. نازل را می توان به عنوان شیلنگ کوچکی تصور کرد که در هر ثانیه هزاران بار قطع و وصل خواهد شد. این ساختار متفاوت چاپ مهم ترین تفاوت تونر و جوهر در چاپگرهاست که می تواند تشکیل دهنده ی کاربرد مختلفی نیز در پرینتر لیزری و جوهر افشان باشد.

این مطلب را از دست ندهید   خطای پرینتر Canon E02

شارژ تونر کارتریج پرینتر

تونر کارتریج نسبت به جوهر دارای عمر و کیفیت چاپ بالاتری است. البته از طرفی شارژ تونر نسبت به تعویض جوهر هزینه ی بیشتری را به دنبال خواهد داشت. از نظر اقتصادی تونر کارتریج مناسب مصارف خانگی نبوده و بهتر است در مصارف اداری استفاده شود. در راستای شارژ تونر کارتریج پرینتر دقت داشته باشید که هر دستگاه، تونر مختص خود را دارد و در صورتی که با تونر دیگری پر شود، دچار اختلال و آسیب دیدگی های جدی خواهد شد. بنابراین لازم است به مراکز تعمیراتی معتبر مراجعه کنید. تعویض تونر کارتریج چاپگر به دلیل مصرفی بودن این بخش از دستگاه، هر از چند گاهی می بایست انجام شود. زمان این کار بسته به نوع دستگاه و مدل آن متفاوت است. برای مثال چاپگرهای سیاه و سفید لیزری معمولاً پس از چاپ ۲ هزار صفحه به شارژ و یا تعویض کارتریج نیاز پیدا می کنند.

تفاوت تونر کارتریج پرینتر با جوهر

در حالی که این زمان در چاپگرهای رنگی کوتاه تر خواهد بود. بسیاری از کاربران به اشتباه تصور می کنند که اگر ماهی یک یا دو برگ چاپ رنگی از چاپگر داشته باشند، حداقل تا دو سال نیازی به شارژ و یا تعویض کارتریج چاپگر نخواهند داشت. اما تعویض و شارژ کارتریج پرینتر  ارتباطی به پر بودن تونر مصرفی داخل کارتریج نخواهد داشت. چراکه همواره احتمال خشک شدن جوهر و تونر در داخل کارتریج در اثر عدم استفاده از پرینتر و یا گرمای محیط وجود خواهد داشت.لازم به ذکر است که کارشناسان و تعمیرکاران مجرب نمایندگی رسمی کانن با استفاده از مرغوب ترین مواد در کسری از ثانیه عملیات شارژ کارتریج را انجام خواهند داد.

این مطلب را از دست ندهید   ریست پرینتر
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − ده =