نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر یک درام پرینتر تمام شود چه اتفاقی می افتد؟

پرینترهای لیزری و LED از درام های حساس به نور به عنوان بخشی از فرایند چاپ خود استفاده می کنند. این پرینترها الگوی صفحه را بر روی درام فلش می کنند، که در آنجا نور به آن اصابت می کند یک بار الکتریکی را می گیرد. سپس درام در مناطقی که شارژ می شود تونر را برداشته و به کاغذ منتقل می کند. سپس بار الکتریکی موجود در پرینتر بار درام را بازنشانی می کند تا بتواند دوباره چاپ کند. با گذشت زمان، مواد شیمیایی درام می تواند اثر خود را از دست بدهد و سطح درام آسیب ببیند.

پرینتر چاپ را متوقف می کند

بسیاری از پرینترها دارای سنسورهایی هستند که تعداد صفحات چاپ درام آنها را ردیابی می کنند. هنگامی که به یک آستانه از پیش تعیین شده خاص برخوردند، سنسورها معمولاً به شما هشدار می دهند که درام شما نیاز به تعویض دارد و در نهایت چاپ را متوقف می کنید تا زمانی که درام را تعویض کنید. این کمک می کند تا از خروج بی کیفیت از درام خراب جلوگیری کنید.

چاپهای محو یا تار

با گذشت زمان، چرخه شارژ و تخلیه مکرر، همراه با بارهای الکتریکی که پرینترها استفاده می کنند، می تواند مواد شیمیایی را در یک درام تصویربرداری تجزیه کند. با خراب شدن مواد شیمیایی، قدرت درام برای جذب تونر ضعیف می شود، در حالی که لبه های بین مناطق شارژ شده و بدون بار بیشتر تار می شوند. این منجر به چاپهایی با لبه های تار و مناطقی می شود که به جای رنگ سیاه خاکستری هستند.

این مطلب را از دست ندهید   چرا پرینتر Canon من چاپ نمی کند؟

خطوط چاپ شده

قرار است درام سطح صاف و تمیزی داشته باشد، بنابراین اکثر پرینترها دارای برف پاک کن داخلی هستند که هر تونر باقی مانده از درام را تمیز می کند. با این حال، با گذشت زمان، برخی از درام ها می توانند خراشیده شوند یا رسوبات تونر ایجاد کنند. این رسوبات می توانند خطوط عمودی نازکی را روی چاپها برجای بگذارند، این نشان می دهد که درام آسیب دیده و باید تعویض شود.

تیرگی ها و لکه ها در چاپها

با کثیف شدن و قدیمی شدن درام ها، می توانند لکه های تصادفی آلودگی را نیز به خود جلب کنند. این لکه ها می توانند تونر اضافی را به صفحات منتقل کنند یا از انتقال تونر جلوگیری می کنند. در صورت بروز هر یک از این مشکلات کیفیت چاپ، می تواند نشانه ای باشد که باید درام تعویض شود.

بعد از این بررسی ها به راحتی می توانید علائم تمام شدن درام را شناخته و آن ها را برطرف نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفده =