نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا پرینتر بعد از تعویض کارتریج چاپ نمی کند؟

برای ایجاد انواع مختلفی از اسناد مهم، مانند نامه ها و تبلیغات تجاری، ممکن است به پرینتر خود نیاز داشته باشید. پس از تعویض کارتریج جوهر خالی پرینتر، ممکن است دستگاه به درستی چاپ نکند یا اصلاً به طور کامل عملیات چاپ انجام نشود. این اتفاق اغلب وقتی می افتد که پرینتر کارتریج را تشخیص نمی دهد یا “فکر می کند” هنوز خالی است.

اگر خودتان کارتریج خالی را دوباره پر کنید این مشکلات حتی بیشتر دیده می شود. دلیل این موضوع این است که ممکن است شما با مشخصات فنی داخل دستگاه اشنایی کامل نداشته باشید و در نتیجه باعث می شود که این قطعه در مکان مناسب خود قرار نگیرد و مشکلاتی را برای شما به وجود بیارد و باعث این موضوع شود که اسناد چاپ شده ی شما وضوح کافی را نداشته باشند. در ادامه در رابطه با علت این موضوع اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

نوار محافظ را بردارید

بیشتر کارتریج های جوهر با یک نوار کوچک از نوار محافظ که نازل چاپ را پوشانده است، حمل می شوند. این نوار باعث جلوگیری از نشت جوهر در هنگام نگهداری یا حمل و نقل نازل می شود. اگر نوار را بردارید، کارتریج امکان چاپ ندارد. کارتریج را از پرینتر بردارید و به دنبال نوار بگردید. رنگ آن ممکن است بسته به مدل کارتریج متفاوت باشد. هیچ برچسب یا برچسب دیگری را روی کارتریج بردارید. این کارتریج را مهر و موم می کند تا جوهر خشک نشود. اگر برچسب را بردارید، جوهر می تواند به سرعت خشک شود.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه پرینتر Canon خود را بازنشانی کنیم؟

تنظیم مجدد شمارنده کارتریج جوهر

پرینتر شما ممکن است کارتریج جوهر جدید را تشخیص ندهد، یا شمارنده جوهر آن را خالی بخواند. بسیاری از پرینترها دارای ویژگی تنظیم مجدد کارتریج هستند که دستگاه را مجبور می کند کارتریج را به عنوان جدید تشخیص دهد. به عنوان مثال، برای تنظیم مجدد کارتریج در برخی از مدل های Epson Stylus، دکمه “تمیز کردن” یا دکمه “بارگیری / بیرون آوردن” را به مدت سه ثانیه فشار داده و نگه دارید. بست بستن کارتریج را بلند کنید، اما کارتریج را از پرینتر جدا نکنید. گیره را ببندید و دوباره “بارگیری / بیرون آوردن” را فشار دهید. برای یادگیری روند بازنشانی پرینتر، با کتابچه راهنمای پرینتر خود مشورت کنید.

چرخه تمدید تمدید را اجرا کنید

اگر کارتریج جوهر شما برای مدت زمان طولانی در انبار قرار داشته باشد، ممکن است جوهر خشک شده باشد. اجرای چرخه تمیز کردن طولانی ممکن است مشکل را برطرف کند و به پرینتر کمک کند کارتریج را تشخیص دهد. پرینتر خود را برای یافتن دکمه “Cleaning” بررسی کرده و فشار دهید یا چند ثانیه نگه دارید. برای اطلاع از چگونگی اجرای چرخه تمیز کردن روی دستگاه خود، دفترچه راهنمای پرینتر را بخوانید. پس از اجرای چرخه تمیز کردن، یک صفحه آزمایشی چاپ کنید تا مشخص شود آیا پرینتر می تواند دوباره چاپ کند.

مشکلات کارتریج مجدد

دوباره پر کردن کارتریج های جوهر باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود، اما کارتریج های پرشده مشکلات احتمالی خاص خود را دارند. اگر کارتریج را به طور نامناسب پر کرده باشید، ممکن است پرینتر چاپ نکند. وقتی یک کارتریج را پر می کنید، جوهر گاهی اوقات آن را به انتهای مخزن نمی رساند. با برداشتن کارتریج و تزریق جوهر بیشتر به داخل اسفنج از طریق سوراخ خروجی این مشکل را برطرف کنید. حباب های هوا نیز می توانند در داخل کارتریج گیر کنند و مانع جریان جوهر شوند. اجازه دهید کارتریج حدود یک ساعت بدون استفاده بماند تا این حباب به خودی خود خارج شود. در صورت ادامه مشکل، کارتریج را برداشته و به آرامی روی میز بزنید تا حباب خارج شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فن کانن Selphy CP1200
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =