نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا چاپ های شما گاهی پژمرده یا رگه دار به نظر می رسند؟ معمولاً به این دلیل است که هد چاپ داخل پرینتر شما مسدود یا خشک شده است. مانند اکثر پرینترها، هدهای چاپ کانن به دلیل خشک شدن جوهر یا گرد و غبار و جمع شدن در نازل ممکن است مسدود شوند. یک تمیز کردن ساده هد پرینتر اغلب می تواند پرینتر شما را دوباره راه اندازی کند (بدون نیاز به تعویض کارتریج!) و در این راهنمای سریع، نحوه انجام این کار را به شما نشان می دهیم.

هد چاپ چیست؟

هد پرینتر قطرات جوهر پرینتر را از طریق نازل های کوچک می پاشد تا یک چاپ ایجاد کند. هنگامی که یکی از این نازل ها مسدود می شود، چاپ های شما رنگ باخته یا رگه دار به نظر می رسند.

انواع هدهای چاپ کانن چیست؟

هدهای چاپ کانن را می توان در کارتریج یا داخل پرینتر تعبیه کرد. چگونه می دانید که پرینتر شما از چه نوع هد چاپی استفاده می کند؟ اولین سرنخ شما در کارتریج است.

نوع 1: هدهای چاپی که در کارتریج تعبیه شده اند

کارتریج های پرینتر کانن با هد چاپ داخلی را کارتریج پرینتر یکپارچه می نامند. این کارتریج ها هد چاپ را در پشت کارتریج قرار می دهند. هنگامی که یک کارتریج پرینتر یکپارچه را تعویض می کنید، هد چاپ را نیز تعویض می کنید تا هرگز نگران فرسوده شدن هد پرینتر در طول زمان نباشید. Canon کارتریج های پرینتر یکپارچه مشکی و سه رنگ را می فروشد و بیشتر آنها با پرینترهای جوهرافشان ارزان قیمت جفت می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   چرا پرینتر Canon من متصل است اما کاغذ چاپ نمی کند؟

نوع 2: هدهای چاپی که در پرینتر تعبیه شده است

کارتریج های جوهر مجزا با یک سر چاپ جداگانه و قابل تعویض که در داخل پرینتر قرار دارد کار می کنند. این کارتریج‌ها اغلب بسیار نازک‌تر از کارتریج‌های یکپارچه هستند و در 4 رنگ رایج کارتریج پرینتر به فروش می‌رسند: مشکی، فیروزه‌ای، سرخابی و زرد. برخی از پرینترهای عکس ممکن است به چند کارتریج رنگی اضافی مانند عکس سیاه یا فیروزه ای نیاز داشته باشند. اگر زیاد چاپ می کنید، ممکن است در نهایت بعد از استفاده طولانی مدت نیاز به تعویض هد چاپ داشته باشید، اما از آنجایی که اکثر هدهای چاپ جایگزین به اندازه پرینتر گران هستند، بسیاری از کاربران به جای هد چاپ جدید، فقط یک پرینتر جدید می خرند.

آیا کارتریج های تونر کانن دارای سر چاپ هستند؟

خیر، کارتریج های تونر از هد چاپ برای ایجاد چاپ استفاده نمی کنند. فقط پرینترهای جوهر افشان از هد چاپ استفاده می کنند، بنابراین اگر پرینتر لیزری دارید، نگران تمیز نگه داشتن هد پرینتر نباشید!

نحوه تمیز کردن خودکار هد چاپ کانن

ساده ترین راه برای تمیز کردن هد چاپ، عملکرد تمیز کردن داخلی Canon است. هم پرینترهایی که از کارتریج های جوهر یکپارچه استفاده می کنند و هم پرینترهایی با کارتریج جوهر جداگانه این عملکرد را در صفحه نمایش پرینتر خود دارند. این اولین خط دفاعی شما در هنگام مواجهه با چاپ های خطی است و معمولاً مشکل کیفیت چاپ را فوراً برطرف می کند. راهنمای کاربر پرینتر خود را برای دستورالعمل های مناسب دستگاه خود بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مشكل خرابي كلاچ

ما دستورالعمل های پرینتر Canon PIXMA TS5020 را در زیر می خوانیم.

  • مطمئن شوید که پرینتر روشن است و سپس تنظیمات (نماد چرخ دنده) را در صفحه اصلی نمایشگر پرینتر لمس کنید
  • سپس نماد نگهداری (ابزار) را انتخاب کنید
  • “Cleaning” را انتخاب کنید و سپس “Yes” را انتخاب کنید.
  • پرینتر تقریباً یک دقیقه فرآیند تمیز کردن را طی می کند. پس از انجام این کار، می توانید یک صفحه آزمایش چک نازل را چاپ کنید تا ببینید آیا تمیز کردن کیفیت چاپ را بهبود می بخشد یا خیر

برای چاپ یک صفحه چک نازل، چرخ دنده تنظیم را دوباره لمس کنید و دوباره “نگهداری” را لمس کنید. سپس “Print Nazzle Check pattern” را انتخاب کرده و “Yes” را لمس کنید. با این کار صفحه چک نازل چاپ می شود. اگر رنگ ها کامل به نظر می رسند، هد چاپ به طور کامل تمیز می شود و می توانید به چاپ ادامه دهید. اگر خطوط از دست رفته و رگه هایی وجود دارد، ممکن است بخواهید تمیز کردن دوم را انجام دهید یا یک تمیز کردن عمیق را روی پرینتر انجام دهید.

برای اجرای تمیز کردن عمیق، دقیقاً همان مراحل تمیز کردن معمولی بالا را دنبال کنید، به جز اینکه به جای انتخاب «تمیز کردن»، «تمیز کردن عمیق» را انتخاب کنید. این فرآیند جوهر بیشتری مصرف می‌کند، بنابراین نمی‌خواهید این عملکرد را زیاد اجرا کنید. اگر پس از تمیز کردن کارتریج‌های شما همچنان به درستی چاپ نمی‌شوند، می‌توانید کارتریج‌ها را جایگزین کنید تا ببینید آیا مشکل کیفیت چاپ شما برطرف می‌شود یا خیر، یا می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا هد چاپ کانن را به‌صورت دستی تمیز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه پرینتر Canon را در حالت خطا تعمیر کنیم؟

نحوه تمیز کردن دستی هد چاپ کانن

گاهی اوقات عملکرد تمیز کردن داخلی کافی نیست. با اکثر پرینترهای کانن، می‌توانید با تمیز کردن دستی هد چاپ، فرآیند تمیز کردن را یک قدم جلوتر ببرید.

تمیز کردن دستی یک کارتریج یکپارچه

اگر پرینتر شما از کارتریج‌هایی با سر چاپ یکپارچه استفاده می‌کند، می‌توانید «روش دستمال کاغذی» را برای رفع مشکل کیفیت چاپ خود امتحان کنید.

لوازم مورد نیاز: یک دستمال کاغذی گرم و مرطوب و یک دستمال کاغذی خشک

  1. یک دستمال کاغذی مرطوب گرم یا فیلتر قهوه بردارید و کارتریج را با سر چاپ رو به پایین روی دستمال کاغذی بکشید. این کار جوهر خشک شده روی هد چاپ را پاک می کند.
  2. سپس کارتریج را با هد چاپ رو به پایین و روی دستمال کاغذی خشک به مدت 2 تا 3 دقیقه نگه دارید. یک دستمال کاغذی خشک جوهر را از بین می برد. سر چاپ را پاک نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب شود.
  3. کارتریج را دوباره نصب کنید و دوباره چاپ کنید. اگر در این مرحله هنوز نتایج چاپ ضعیفی دارید، ممکن است لازم باشد کارتریج پرینتر خود را تعویض کنید.

مقالات مرتبط:

پاک کردن پیام خطای در صفحه نمایشگر پرینتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 14 =