نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل خرابی کلاچ

اگر کلاچ دستگاه خراب باشد محور پیکاپ نمی چرخد و کاغذ را به داخل هدایت نمی شود.

آموزش تعویض درام کپی کنون

مشکل میله پیکاپ

این مشکل زمانی بوجود می آید که سرمیله پیکاپ از جای که به خود پیکاپ وصل می شود شکسته باشد و کاملا در یک دیگر قفل نشوند و باعث شود پیکاپ در جای خود با دست به راحتی و آزادانه بچرخد و در نتیجه نمی تواند کاغذ را از سینی جدا و به داخل هدایت کند در این مواقع میله پیکاپ باید تعویض شود و باید احتیاط شود چون مجموعه چرخ دنده ها ی باید باز شود تا کلاچ آزاد شود تا بتواند این تعویض به درستی انجام شود.

این مشکل در اکثر مواقع در اثر بی احتیاطی و یا نا آشنایی در هنگام تعویض پیکاپ بوجود می آید و باید توجه داشته باشید گاهی اوقات هم میله پیک آپ فقط کمی جابجا میشود و اگر از نظر فیزیکی سالم باشد با قرار دادن میله به جای خود و تنظیم کلاچ که به انتهای دیگر میله پیکاپ وصل است این مشکل به راحتی بر طرف می گردد.

سنسور تشخیص کاغذ

روی میله پیکاپ یک اهرم قرار دارد که باز در اثر نا آشنایی در هنگام تعویض پیکاپ ممکن است جابجا شود و زمانی که سینی داخل دستگاه قرار می گیرد و کاغذ داخل آن است احرم داخل سنسور نوری نرفته و کاغذ را تشخیص ندهد که می بایست میله پیکاپ باز شده و اهرم در جای خود قرار گیرد و اگر شکسته باشد خیلی به ندرت اتفاق می افتد اهرم تعویض شود.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی پرینتر با تکه های کاغذ

مشکل چند برگ کشیدن

این مشکل در اثر خرابی پد به وجود می آید و با تعویض پد مشکل بر طرف می گردد.

مشکل گیرکردن کاغذ داخل دستگاه

وقتی پرینتر فرمان چاپ را دریافت کرد و اقدام به کاغذ کشی کرد، زمانی که کاغذ از سینی جدا شد ولی داخل دستگاه گیر کرد و از خروجی کاغذ چاپ شده و بیرون نیامد باید بررسی های زیر انجام پذیرد:
خرابی کارتریج
خرابی غلطک ها و محورهای کاغذ کش و یا وجود مانع در بین آنها
بررسی سنسورها
مشکل گیر کردن کاغذ داخل فیوزینگ
پر شدن سینی بالا از کاغذ

خرابی کارتریج

در بسیاری از موارد کاغذ زیر کارتریج گیر می کند که علت آن خرابی پرینتر نیست و خود کارتریج است پس دقت فرمایید اگر کاغذ داخل دستگاه شما گیر کرد قبل از هر اقدامی شما درب دستگاه را باز کرده و کارتریج را خارج نمایید و اگر سر کاغذ درست در زیر جای کارتریج و یا کمی این طرف و آن طرف بود کارتریج را بررسی نمایید شاید مشکل شما با تعویض و یا تعمیر کارتریج بر طرف گردد و نیازی به فرستادن دستگاه به تعمیر گاه نباشد.

خرابی غلطک ها و محورهای کاغذ کش و یا وجود مانع در بین آنها

در تمامی چاپگرها برای هدایت کاغذ از ورودی تا انتهای خروجی کاغذ، محورهای وجود دارد که بستگی به نوع و اندازه چاپگر کاغذ را از پد و پیکاپ تحویل گرفته و با هدایت برگه کاغذ به داخل پرینتر و عبور دادن برگه از قسمت مربوط به چاپ ، عمل چاپ روی آن انجام شده و در نهایت برگه را به سینی خروجی هدایت می کنند و در هر قسمتی از چاپگر که برای هدایت کاغذ ساخته شده از دو محور تشکیل میشود .

این مطلب را از دست ندهید   چگونه می توانیم پرینتر را بدون جوهر سیاه چاپ کنیم؟

یکی از این محورها با چرخ دنده به موتور وصل است و دیگری توسط یک فنر و یا فنرهای نرم روی محور دیگر سوار شده و روی هر دو محور غلطک های گرد پلاستیکی مانندی قرار دارد که روی هم دیگر سوار شده و زمانیکه محور اصلی توسط موتور می چرخد غلط روی آن غلطک بالای خود را می چرخاند و زمانیکه کاغذ به وسط این دو محور می رسد توسط غلطک های دو محور به جلو هدایت میشوند .

خرابی غلطک ها و محورهای کاغذ کش

این عمل توسط چندین قسمت مستقل تا خروج کاغذ از چاپ گر ادامه دارد. حالا اگر تکه کاغذ پاره شده و یا هر جسم خارجی دیگری در بین محورهای هدایت کاغذ کش گیر کرده باشد و یا با استفاده از کاغذ های غیر متعارف کاغذ پشت چسب دار غیر استاندارد و یا هر نوع کاغذ ی که لایه چسبی دارد و یا سطح غلطک ها نتوانند با چرخش روی یک دیگر کاغذ را هدایت کنند باعث می شوند.

عملیات کاغذ کشی را مختل و کاغذ داخل دستگاه گیر کند ویا در بسیاری از موارد با سرعت مناسب انجام نمی گیرد( کاغذ گلاسه روغنی) و معمولا با بر طرف کردن مانع از میان محورها و یا شتشوی محورها این مشکل بر طرف می گردد و به ندرت اتفاق می افتد که مجبور شویم محورها را تعویض کنیم مگر اینکه عیب فیزیکی روی محورها و غلطک ها مشهود باشد.

2.5/5 (2 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 17 =