نمایندگی پرینتر کنون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

درایورهای پرینتر نرم‌افزاری روی رایانه شما هستند که معمولاً آنها را فراموش می‌کنید. با این حال، بدون آنها پرینترهای شما بی فایده خواهند بود. درایور پرینتر نرم افزاری است که به رایانه شما اجازه می دهد با پرینتر شما ارتباط برقرار کند و به آن بگوید چه کاری انجام دهد. بدون آن، هر سند، پرس و جو یا فرمی که شرکت شما نیاز به امضا، مهر و موم کردن و تحویل دارد، بدون هیچ وسیله ای برای فرار در رایانه شما گیر می کند.

درایورها به طور کلی

درایورهای پرینتر تنها نوع درایورهایی نیستند که در رایانه شما قرار دارند. درایورها به طور کلی قهرمانان گمنام دنیای کامپیوتر هستند. وظیفه آنها دریافت دستورالعمل ها از رایانه شخصی شما است تا یک قطعه خاص از سخت افزار بتواند کار کند. هر سخت افزاری که به رایانه خود متصل می کنید – از ماوس گرفته تا وب کم و کارت گرافیک خود – دارای درایوری است که باید روی رایانه شما نصب شود تا بتواند به درستی کار کند. اگر رایانه‌تان همه درایورهای دستگاه‌هایتان را نصب نکرده باشد، استفاده از آنها از بسیاری جهات دردسرساز می‌شود: ویدیوها آنطور که باید بارگذاری نمی‌شوند، ماوس کار می‌کند، اما چرخ اسکرول نمی کند و، البته، شما نمی توانید چیزی را چاپ کنید.

درک درایورهای پرینتر

هر پرینتر به یک درایور منحصر به فرد نیاز دارد زیرا هر پرینتری به روشی خاص چاپ می کند و بنابراین ارتباط متفاوتی با رایانه شما برقرار می کند. هر درایور دقیقاً دستورالعمل‌های یکسانی را از ویندوز دریافت می‌کند، اما هر کدام آنها را متفاوت تفسیر می‌کند و روش متفاوتی برای تحویل دقیقاً همان سند یا تصویر به پرینتر خود دارد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر کاغذ کش پرینتر کانن

اگر دفتر شما چندین پرینتر دارد، اگر می‌خواهید بتوانید در چندین پرینتر چاپ کنید، به درایورهای پرینتر برای هر پرینتر نصب شده روی رایانه‌تان نیاز دارید. به طور معمول، رایانه شما دارای یک پرینتر به‌عنوان پرینتر پیش‌فرض یا اصلی شما خواهد بود، بنابراین لازم نیست هر بار که چاپ می‌کنید پرینتری را انتخاب کنید، اما می‌توانید پرینتر را تغییر دهید.

درایورهای پرینتر و سیستم عامل شما

درایورهای پرینتر بسته به پرینتر و همچنین بر اساس سیستم عامل متفاوت است. اساساً، یک درایور پرینتر یک مترجم است که زبان رایانه شما را تفسیر می کند تا پرینتر شما بتواند آن را بفهمد. زبان‌های زیادی در دنیای کامپیوتر وجود دارد – در اینجا برترین سیستم‌عامل‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند آورده شده است:

  • ویندوز مایکروسافت
  • Mac OS X
  • لینوکس

برای پیچیده تر کردن مسائل، هر سیستم عامل دارای نسخه های مختلفی است که به زبان های مختلف صحبت می کنند. با هر به روز رسانی سیستم عامل، باید درایور(های) پرینتر خود را به روز کنید.

به روز رسانی درایور پرینتر

اگر با مشکل چاپ مواجه هستید، ممکن است لازم باشد درایور پرینتر خود را به روز کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، به روز رسانی سیستم عامل به به روز رسانی درایور پرینتر نیز نیاز دارد که به پرینتر شما امکان می دهد زبان سیستم عامل جدید شما را درک کند. برخی از رایانه‌ها دارای یک مرکز به‌روزرسانی هستند که بر اساس تغییر سیستم‌عامل، می‌توانند هنگام به‌روزرسانی درایور پرینتر و زمانی که باید درایور پرینتر خود را به‌روزرسانی کنید، به شما اطلاع دهد.

این مطلب را از دست ندهید   پرینترهای جوهر افشان کانن

به‌روزرسانی‌های درایور پرینتر را می‌توانید در ارائه‌دهنده چاپ یا وب‌سایت‌های سازنده پیدا کنید. به روز رسانی درایورهای پرینتر می تواند چند کار را برای شما انجام دهد:

  • مشکلات چاپ خود را برطرف کنید
  • به رایانه خود اجازه دهید با پرینتر شما صحبت کند
  • رفع اشکالات
  • ارائه ویژگی ها و قابلیت های جدید

متأسفانه نمی توانید فقط یک درایور پرینتر جدید دانلود کنید و انتظار داشته باشید که همه مشکلات حل شوند. فرآیندی وجود دارد که باید دنبال شود که نیاز به جمع آوری اطلاعات دارد.

  1. بهترین روش این است که درایور پرینتر فعلی خود را قبل از دانلود درایور به روز شده خود حذف نصب کنید.
  2. ساخت و مدل پرینتر خود را تعیین کنید تا بتوانید درایور صحیح را دانلود کنید. مارک و مدل را می توان در پرینتر یا در اسنادی که با پرینتر خود دریافت کرده اید پیدا کنید.
  3. به ارائه دهنده چاپ یا بخش دانلود درایور سازنده در وب سایت آنها بروید.
  4. سیستم عامل خود را انتخاب کنید.
  5. درایور را دانلود و نصب کنید.

اکنون که نحوه عملکرد درایورهای پرینتر و هدف آنها را درک کرده‌اید، می‌توانید از آنها برای ساده‌سازی فرآیند گردش کار خود استفاده کنید و زندگی خود را بسیار ساده‌تر کنید.

https://printer-canon.ir/

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =